Titan

Sunt situaţii în viaţa asta de nimic în care trebuie să iei decizia supremă:laşi totul în urmă şi pleci sau te resemnezi cu ceea ce reprezinţi pentru lume,  pentru Univers. Eu am ales prima variantă pentru că mereu am fost un tip singuratic,  niciodată nu m-am simţit împlinit printre semenii mei, mereu am avut senzaţia că sunt cu un pas înaintea lor,  tot timpul am sfidat tiparele, am încălcat regulile şi am avut impresia că sunt diferit.

Mă percep un tip educat şi de aceea  în conflict permanent cu mine însumi.Fericirea e  aproape doar de cei fără prea multe angoase spirituale.

Există o legendă pe Pământ despre un creator care chiar a sintetizat toate astea în celebra frază:fericiţi cei săraci cu duhul.

Modul meu de judecată al divinităţii e simplu:dacă un reprezentat de seamă al forţei creatoare a venit pe planeta asta a făcut-o doar pentru a-i studia pe cei care au avut curajul de a-i pune la îndoială planurile şi cred cu toată tăria că a fost pentru El un prilej de uimire să vadă că rasa cea mai iubită din Univers are aroganţa de a-I cere socoteală.

Un filosof chiar a lansat ideea că Dumnezeu trebuie primit în picioare nu în genunchi, plini de umilinţă şi chiar deplângea vremurile în care omenirea ameninţa cerurile cu pumnul în semn de nemulţumire.

Eu sunt doar un gradat minor în flota planetară dar am avut inspiraţia şi forţa de a mă automodela.

Sunt spiritual în măsura în care aceasta stare îmi aduce un dram de echilibru.

În rest sunt un tip care nu pune prea mare preţ pe ceea ce i se inoculează.

Am absolvit academia militară doar datorită calităţilor mele native de pilot deoarece niciodată nu am reuşit să învăţ disciplina.

Sunt un rebel, un negativist şi un fatalist dar la bordul unei nave devin precis ca un robot.

Din această cauză am fost ales pentru o misiune ambiţioasă şi originală:primul om care va ajunge pe Titan, sub acest nume voi fi reţinut în istorie.

Titan este  cea mai fermecătoare lună care orbitează gigantul gazos numit Saturn ,  o planetă magnifică dintr-un sistem solar bătrân şi insuficient explorat.

Cassini, nestemata celor de la JPL, a transmis numeroase date despre această lume care seamănă cu Pământul primitiv.

Din ceea ce am studiat ,  relieful ei este rezultatul impactului cu meteoriţi şi al ploilor de metan , planeta neavând activitate  vulcanică.

Mă aşteaptă temperaturi extreme, lacuri imense şi un relief stâncos periculos, ca să nu mai vorbesc despre modul în care se percepe lumina solară datorită norilor denşi ce  înconjoară sălbăticia acestui corp ceresc magnific.

Mi s-a spus foarte clar că era în primul rând o misiune în care nu conta dacă  supravieţuiam o perioadă mare de timp, important era ca naveta cu care voi atinge suprafaţa să fie intactă.

Eu eram doar pilotul care făcea posibila asolizarea şi apăsa nu ştiu ce buton odată ajuns acolo, efectul acestei acţiuni fiind expandarea unei părţi din navă care va deveni astfel pionul principal al unei imense baze de cercetare şi explorare.

Sincer să fiu,  mă trimiteau la moarte sigură aceşti savanţi dar puţin îmi păsa.Simţeam în genele mele o mare capacitate de adaptabilitate şi asta era moştenirea mea de om al cavernelor,  calitate ce îmi va permite găsirea unei soluţii pentru a supravieţui.

Dragi cititori, îmi cer iertare pentru aceste deviaţii şi inadverdenţe ale limbajului dar  vă rog să nu uitaţi ca eu sunt un simplu soldat antrenat pentru a executa cele mai ciudate ordine nu pentru a scrie.

Această cronică e dedicată celor care mă vor găsi acolo, în mod sigur mort într-un peisaj magnific şi periculos pentru orice fiinţă umană ce reprezintă un amalgam de fragilitate şi infinitate.

…………………………………………………………………………………………………..

Mă îndrept spre nava care mă va duce în această misiune cu un zâmbet amar pe buze.

Mă gândesc la faptul [… continuarea în Gazeta SF…]

Această povestire a fost citită în şedinţa din 29.06.2012 (Mansarda cu Poveşti); autor Florentin Haidamac; a citit Florentin Haidamac.

One thought on “Titan

  1. Pingback: Sergiu Celibidache în Mansarda cu Poveşti « Clubul de Initiativă Literară

Lasă un răspuns

