O dragoste mistuitoare

O dragoste mistuitoare

 

Mă nasc din cenuşă,

Dar provin din neant,

Privesc spre ceruri

Şi înalţ mâinile către văzduh,

Încep a privi lumea.

Ce a fost înainte plăpând

Acum bubuie de să plesnească

Ce a fost înainte inocent

Acum se îneacă în hedonism

Ce a fost înainte un sărut

Acum e durere sau… renaştere?

Un ochi plânge, altul râde

O lacrimă udă buzele crăpate

Iar sufletul se fragmentează din nou

În mii şi mii de bucăţele

În sute de particule

În atomii unei noi galaxii

Un univers întreg de vise şi iluzii.

Mintea îşi ridică scuturile

Inima pregăteşte tunurile

Peste ele se aşează un văl de parfum tare

Lichefiindu-le până la sânge

Mintea şi inima transformate în Eve

Muşcă din mărul otrăvit de păcat.

Cu ochi de vulpe şireată

Privesc în jur,

Vreau să mă înfrupt.

Dacă am fost ucisă,

Vreau să ucid la rândul meu.

Dar când flacăra e mai puternică,

Mă izbesc de-un cub de gheaţă.

N-am găsit ce căutam sau poate…

Totuşi, încăpăţânarea mea nu are limite

Şi îmi propun să topesc cubul.

Iar în lupta mea

Realizez că nu am voie,

Nu am voie să supun dominaţiei cubul

Pentru că şi eu sunt la rândul meu un cub

Cu care se luptă o altă flacără

Flacără ce mă cucerise,

Ce mă înţelese

Ce mă iubise…

Doar pe mine …

Nu am dreptul ce mi l-am însuşit pe necinstite

Pentru că înainte de a fi flacără

Am repudiat o Evă,

Am zămislit-o pe „cea în care te poţi încrede”

Şi mi-am ferecat porţile sufletului.

Dar ce mă fac?

Căci mă bântuie fantomele păgâne,

Mă tentează ispita,

Ispită inocentă sau prefăcută?

Iar realităţile mă sufocă,

Vorbele mă îneacă,

Flacăra ce mă topise

Plânge şi mă imploră

Să-i acord ce i se cuvine,

Ori va pleca de lângă mine,

Cu sufletul sfâşiat

Cu inima bucăţele

Transformându-se la rându-i

În cub îngheţat.

Cu obrajii arzându-mi

Am hotărât că nu voi lăsa

Nici flacăra, nici gheaţa

Să mă controleze,

Iar inimii i-am spus să tacă odată

Că nu-i voi da decât frânturi din orice

Decât un mare nimic mistuitor

Căci nimic devine

O dragoste mistuitoare.

Această poezie a fost citită în şedinţa din 18.01.2013 (Mansarda cu Poveşti); autor Aminah-Brânduşa Tanasă; a citit Aminah-Brânduşa Tanasă.

One thought on “O dragoste mistuitoare

  1. Pingback: Despre dragoste şi alte nebunii « Clubul de Initiativă Literară

Lasă un răspuns

