Casa bunicii

Casa bunicii

(vizitată după 28 de ani, Oţeleni – 2010 Iaşi)

25 ian 2013, Adâncata , Suceava

 

Din drum

Privesc spre curtea unde , altădat`

Zburdam micuţ şi bucălat

Fără griji şi trebuinţi

Scoţând vecinii toţi din minţi

Cu şotiile mele de băiat .

 

Realizez trist

O mie de ani parc-au trecut pe-aici

Unde găsesc pustiul în loc de bunici .

Totu-i prăbuşit şi plin de buruieni ,

Îmi strig bătrânii , dar nu-s pe nicăieri

Căci au plecat demult spre veci .

 

Sfios , emoţionat ,

Păşesc încet , temându-mă să nu trezesc

Vechi amintiri , ce-acum se dezmorţesc .

Reîntors acum , matur , umil ,

Mă simt aici , din nou , copil .

Ochii-mi de lacrimi se împăienjenesc .

 

Privesc

La prispa casei , acum dărâmată ,

Unde eu , copilul de altădată ,

Pe bunica o ascultam curios

Cum povestea de zâne şi de Făt-Frumos

Luând de la bunicul ciocolată .

 

Mă simt

Bătrân , cum mai bătrân mi-e tata

Care m-anunţă că mâncarea-i gata ,

Şi să nu mai stau atâta la ruine

Că toţi sunt morţi , nimeni nu mai vine

Şi că asta-i soarta .

 

Împing încet

Uşa verde , căscată şi-ntr-o rână .

Pânze de păianjen se-agaţă de mână.

Soba-i dărâmată , pereţii s-au ştirbit,

Podul stă să cadă , totu-i răvăşit .

La un geam văd o icoană .

 

Praful

Auriu şi fin prin aer se duce .

Agăţată în cui , văd o cruce ,

La care , demult , bunica se-nchina

În fiecare seară , când opaiţul stingea .

Tristeţea mă împunge .

 

Crucifixul vechi

M-aşteaptă acolo de când eram copil

Cu mâna tremurândă o ating umil ,

Iar în ochi lumina unei amintiri pierite

Se transpune-n lacrimi,, ce curg şiroite

Pe-un gând regretabil .

 

Totul

Este rugină , putred , dărâmat ,

E curent şi rece , dar nu am uitat

Cum vorbeau bunicii , mirosul de colaci ,

Părul din faţa casei , stiva de araci

Şi plugul de arat .

 

N-am uitat

Războiul plin de aţe , când ţesea bunica ,

Din care acum nu a mai rămas nimica ,

Nici icoanele mari , frumoase şi-nrămate

Ce stau şi-acum , sub grinzi , uitate.

Din pod zboară rândunica .

 

Dezlipesc

Încet din putreda uitare

Icoanele-nflorate şi crucifixul mare ,

Ca să-mi amintească mereu de bunici ,

De-a mea copilărie , rămasă pe-aici

Şi care-acum mă doare .

 

Din curte

Privesc spre casa unde altădat`

Zburdam voios şi neastâmpărat ,

Fără griji şi fără frici

Înveselindu-i pe bunici

Cu șotiile mele, de puști nevinovat.

Această poezie a fost citită în şedinţa din08.02.2013 (Dialoguri în Muzeul Bucovinei); autor Constantin  Oliviu  Sebastian; a citit Constantin  Oliviu  Sebastian.

One thought on “Casa bunicii

  1. Timpu inghite nesatul,
    Tot ce-i drag si a fost odata,
    Praf si lacrimi sunt destul,
    Asta-i soarta blestemata.

    Toate sunt la timpul lor,
    Mode, ritmuri si cu dansuri,
    Vesel, trist sunt calator,
    Cat mai pot mai fac si bancuri.

Lasă un răspuns

